Με αφορμή την ανάρτηση στο διαδίκτυο, προς δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, η οποία έληξε χθες, του σχεδίου για την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
Η αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας, απετέλεσε ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα του συνδικαλιστικού μας κινήματος, στην κατεύθυνση όμως μιας ριζικής και εκ βάθρων αναδιάρθρωσης των δομών και των λειτουργιών του Σώματος, με σκοπό τη δημιουργία μιας σύγχρονης, ευέλικτης και αποτελεσματικής Αστυνομίας.
Παράλληλα, η αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας θα σηματοδοτήσει την πορεία του Οργανισμού για τις επόμενες δεκαετίες, γι’ αυτό και θα πρέπει να αφορά άμεσα τόσο τους εργαζόμενους αστυνομικούς και κατ’ επέκταση το θεσμοθετημένο συνδικαλιστικό μας κίνημα, όσο και την ίδια την πολιτεία, τους πολίτες και γενικότερα τον κοινωνικό ιστό της πατρίδας μας. Προϋπόθεση όμως για όλα τα παραπάνω είναι η δρομολόγηση διαδικασιών από μηδενική βάση, ώστε να εισακουστούν τόσο οι θέσεις των φορέων και των θεσμικών οργάνων, που έχουν θεσπιστεί και λειτουργούν σε μια σύγχρονη και ποιοτική Δημοκρατία, αλλά και των πολιτών σχετικά με το ποια αστυνομία έχουν ανάγκη να τους υπηρετεί, πριν την εκπόνηση του τελικού σχεδίου αναδιάρθρωσης. Αυτό όμως, ουδόλως συμβαίνει στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, γι’ αυτό και εκφράζουμε την πρώτη σοβαρή ένστασή μας, σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν μέχρι την ανακοίνωσή του από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα σχέδιο από το οποίο απουσιάζει η βασική επιχειρηματολογία, η κοστολόγηση - ανάλυση ανθρώπινων πόρων και υλικών μέσων και πάνω απ’ όλα η τελική στόχευση, δηλαδή βασικοί κανόνες εκπόνησης οποιουδήποτε σχεδιασμού, οι οποίοι είναι:
1. Η αρχική φάση της ανάλυσης της προβληματικής και της παθολογίας της τρέχουσας κατάστασης, η αναγνώριση και ο εντοπισμός των προβλημάτων και η αναψηλάφησή τους αναζητώντας τα αίτια,
2. η καταγραφή των συνεπειών που επιφέρει η τρέχουσα κατάσταση σε επίπεδο δομών, απόδοσης, αποτελεσματικότητας, καθώς και το σημείο εστιασμού και το βαθμό και ποσοστό αυτού,
3. η καταχώρηση - καταγραφή δυνάμεων, τεχνικών-υλικών μέσων, του προσωπικού και των δυνατοτήτων του, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως εφόδια για την καταπολέμηση του προβλήματος, 4. ο τελικός σχεδιασμός που δραστηριοποιεί κατά λόγω αρμοδιότητας το προσωπικό και τα εφόδια, συνδυαστικά και αναλογικά, στην κατεύθυνση επίλυσης των κακώς κειμένων και εξουδετέρωσης των αιτιών που δημιουργούν τις παθολογικές νοσηρές καταστάσεις στους κόλπους του Σώματος και 5. η πρόβλεψη και η μελέτη για την οικονομική επιβάρυνση από τον σχεδιασμό και οι προτεινόμενοι τρόποι εξοικονόμησης δαπανών. Δυστυχώς αυτό, ως πεπατημένη διαδικασία σχεδιασμού ΔΕΝ ακολουθήθηκε, οπότε έχουμε σήμερα σε διαβούλευση ένα Σχέδιο, χωρίς εξ αρχής να έχουν τηρηθεί οι παραπάνω βασικοί κανόνες, ώστε από κοινού να έχουν τεθεί οι όροι και ο εντοπισμός των προβλημάτων που καλείται να αντιμετωπίσει.
Πέραν όμως αυτής της πραγματικότητας, μας βρίσκει αντίθετους και η ακολουθούμενη διαδικασία, το να τοποθετηθούμε δηλαδή εκ των υστέρων πάνω σε ένα υπάρχον σχέδιο αγνώστου συντάκτη – ών, αφού ούτε αυτή η τυπική διαδικασία σύστασης επιτροπής που θα μετείχαμε όλοι οι θεσμικοί φορείς, ακολουθήθηκε, πλην μιας αποστολής προτάσεων εκ μέρους της Ομοσπονδίας μας που μας ζητήθηκε στις αρχές του έτους και οι οποίες αγνοήθηκαν παντελώς.
Θεωρούμε άκομψο και άχαρο για τον θεσμικό μας ρόλο και της καθολικής αναγνώρισης που τυγχάνει από τους συναδέλφους και την Ελληνική Κοινωνία το κίνημά μας, το οποίο δεν στερείται ούτε απόψεων, ούτε θέσεων, αλλά ούτε και προτάσεων και υπεύθυνων λύσεων, να συμμετάσχουμε σε ένα τόσο σοβαρό νομοθέτημα με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής και μόνο διαβούλευσης.
Γι’ αυτό και μετά τη λήξη της, καλούμε την Ηγεσία μας, Πολιτική και Φυσική, αφού συγκεντρώσουν τις όποιες προτάσεις και παρατηρήσεις υποβλήθηκαν στο διάστημα αυτό και πριν την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, να πράξει αυτό που όφειλε εξ’ αρχής:
Να συστήσει δηλαδή Επιτροπή, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων και εκπροσώπων των θεσμοθετημένων συνδικαλιστικών φορέων, δηλαδή των Ομοσπονδιών, με σκοπό την τελική διαμόρφωση ενός σχεδίου που θα αποτελεί πραγματική αναδιάρθρωση και όχι απλά αναπαραγωγή και συρραφή ισχυουσών διατάξεων, επικαλυμμένων με το μανδύα του νεωτερισμού, μέσα στον οποίο χάνονται τα όποια θετικά στοιχεία εμπεριέχονται σ’ αυτό.
Η αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας, απετέλεσε ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα του συνδικαλιστικού μας κινήματος, στην κατεύθυνση όμως μιας ριζικής και εκ βάθρων αναδιάρθρωσης των δομών και των λειτουργιών του Σώματος, με σκοπό τη δημιουργία μιας σύγχρονης, ευέλικτης και αποτελεσματικής Αστυνομίας.
Παράλληλα, η αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας θα σηματοδοτήσει την πορεία του Οργανισμού για τις επόμενες δεκαετίες, γι’ αυτό και θα πρέπει να αφορά άμεσα τόσο τους εργαζόμενους αστυνομικούς και κατ’ επέκταση το θεσμοθετημένο συνδικαλιστικό μας κίνημα, όσο και την ίδια την πολιτεία, τους πολίτες και γενικότερα τον κοινωνικό ιστό της πατρίδας μας. Προϋπόθεση όμως για όλα τα παραπάνω είναι η δρομολόγηση διαδικασιών από μηδενική βάση, ώστε να εισακουστούν τόσο οι θέσεις των φορέων και των θεσμικών οργάνων, που έχουν θεσπιστεί και λειτουργούν σε μια σύγχρονη και ποιοτική Δημοκρατία, αλλά και των πολιτών σχετικά με το ποια αστυνομία έχουν ανάγκη να τους υπηρετεί, πριν την εκπόνηση του τελικού σχεδίου αναδιάρθρωσης. Αυτό όμως, ουδόλως συμβαίνει στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, γι’ αυτό και εκφράζουμε την πρώτη σοβαρή ένστασή μας, σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν μέχρι την ανακοίνωσή του από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα σχέδιο από το οποίο απουσιάζει η βασική επιχειρηματολογία, η κοστολόγηση - ανάλυση ανθρώπινων πόρων και υλικών μέσων και πάνω απ’ όλα η τελική στόχευση, δηλαδή βασικοί κανόνες εκπόνησης οποιουδήποτε σχεδιασμού, οι οποίοι είναι:
1. Η αρχική φάση της ανάλυσης της προβληματικής και της παθολογίας της τρέχουσας κατάστασης, η αναγνώριση και ο εντοπισμός των προβλημάτων και η αναψηλάφησή τους αναζητώντας τα αίτια,
2. η καταγραφή των συνεπειών που επιφέρει η τρέχουσα κατάσταση σε επίπεδο δομών, απόδοσης, αποτελεσματικότητας, καθώς και το σημείο εστιασμού και το βαθμό και ποσοστό αυτού,
3. η καταχώρηση - καταγραφή δυνάμεων, τεχνικών-υλικών μέσων, του προσωπικού και των δυνατοτήτων του, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως εφόδια για την καταπολέμηση του προβλήματος, 4. ο τελικός σχεδιασμός που δραστηριοποιεί κατά λόγω αρμοδιότητας το προσωπικό και τα εφόδια, συνδυαστικά και αναλογικά, στην κατεύθυνση επίλυσης των κακώς κειμένων και εξουδετέρωσης των αιτιών που δημιουργούν τις παθολογικές νοσηρές καταστάσεις στους κόλπους του Σώματος και 5. η πρόβλεψη και η μελέτη για την οικονομική επιβάρυνση από τον σχεδιασμό και οι προτεινόμενοι τρόποι εξοικονόμησης δαπανών. Δυστυχώς αυτό, ως πεπατημένη διαδικασία σχεδιασμού ΔΕΝ ακολουθήθηκε, οπότε έχουμε σήμερα σε διαβούλευση ένα Σχέδιο, χωρίς εξ αρχής να έχουν τηρηθεί οι παραπάνω βασικοί κανόνες, ώστε από κοινού να έχουν τεθεί οι όροι και ο εντοπισμός των προβλημάτων που καλείται να αντιμετωπίσει.
Πέραν όμως αυτής της πραγματικότητας, μας βρίσκει αντίθετους και η ακολουθούμενη διαδικασία, το να τοποθετηθούμε δηλαδή εκ των υστέρων πάνω σε ένα υπάρχον σχέδιο αγνώστου συντάκτη – ών, αφού ούτε αυτή η τυπική διαδικασία σύστασης επιτροπής που θα μετείχαμε όλοι οι θεσμικοί φορείς, ακολουθήθηκε, πλην μιας αποστολής προτάσεων εκ μέρους της Ομοσπονδίας μας που μας ζητήθηκε στις αρχές του έτους και οι οποίες αγνοήθηκαν παντελώς.
Θεωρούμε άκομψο και άχαρο για τον θεσμικό μας ρόλο και της καθολικής αναγνώρισης που τυγχάνει από τους συναδέλφους και την Ελληνική Κοινωνία το κίνημά μας, το οποίο δεν στερείται ούτε απόψεων, ούτε θέσεων, αλλά ούτε και προτάσεων και υπεύθυνων λύσεων, να συμμετάσχουμε σε ένα τόσο σοβαρό νομοθέτημα με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής και μόνο διαβούλευσης.
Γι’ αυτό και μετά τη λήξη της, καλούμε την Ηγεσία μας, Πολιτική και Φυσική, αφού συγκεντρώσουν τις όποιες προτάσεις και παρατηρήσεις υποβλήθηκαν στο διάστημα αυτό και πριν την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, να πράξει αυτό που όφειλε εξ’ αρχής:
Να συστήσει δηλαδή Επιτροπή, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων και εκπροσώπων των θεσμοθετημένων συνδικαλιστικών φορέων, δηλαδή των Ομοσπονδιών, με σκοπό την τελική διαμόρφωση ενός σχεδίου που θα αποτελεί πραγματική αναδιάρθρωση και όχι απλά αναπαραγωγή και συρραφή ισχυουσών διατάξεων, επικαλυμμένων με το μανδύα του νεωτερισμού, μέσα στον οποίο χάνονται τα όποια θετικά στοιχεία εμπεριέχονται σ’ αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου