Σ.Κ.Α.Υ. και ΑΝ.Α.Σ.Α. ΜΕ ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ για ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ, ΩΡΑΡΙΑ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ, ΑΠΟΦΑΣΗ ΣτΕ, ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΩΝ, ΦΥΛΑΞΗ ΠΟΙΝΙΚΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ.
Η Σ.Κ.Α.Υ. και η ΑΝ.Α.Σ.Α., ως συνδικαλιστικοί συνδυασμοί, στο πλαίσιο της διεξαγωγής τους Γενικού Συμβουλίου της ΠΟΑΣΥ στην Αθήνα το διήμερο 5-6/2/2014, πραγματοποίησαν συνάντηση για τη συζήτηση και τη λήψη αποφάσεων για όλων των σοβαρών ζητημάτων που έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα, εξαιτίας και των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στο χώρο της Αστυνομίας και τα οποία μας απασχολούν όλους άμεσα.
Παρών ήταν και ο Γραμματέας του Δ.Σ. της ΠΟΑΣΥ Γεώργιος ΒΛΑΧΟΣ ο οποίος ενημέρωσε για τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις από πλευράς της Ομοσπονδίας μας της ΠΟΑΣΥ.
Ειδικότερα, τα παριστάμενα μέλη των Οργανωτικών – Συντονιστικών Επιτροπών των δύο (2) συνδικαλιστικών συνδυασμών έπειτα από κοινή σύσκεψη και ανταλλαγή απόψεων, κατέληξαν σε βασικές επιδιώξεις, θέσεις και διεκδικήσεις, τις οποίες ανέλαβαν να προωθήσουν από κοινού, με κάθε πρόσφορο και νόμιμο συνδικαλιστικό μέσο και τρόπο και να συνδυάσουν τις κοινές ιδέες, οι Συντονιστές των συνδυασμών Θεόφιλος ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ από πλευράς της Σ.Κ.Α.Υ. και Χρήστος ΣΥΝΔΡΕΒΕΛΗΣ από πλευράς της ΑΝ.Α.Σ.Α.
Οι βασικές θέσεις και απόψεις μας είναι οι εξής:
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΩΣΗ: ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ το νέο Ν/Σ για την αναδιάρθρωση. Το γεγονός ότι δεν έγινε έπειτα από διάλογο, ότι δημιουργεί σοβαρά θέματα στον Κώδικα Μεταθέσεων (π.δ. 100/2003), ότι δεν υπάρχουν οι υλικοτεχνικές υποδομές για την υλοποίησή του, αλλά και το βασικότερο ότι καταργεί 6.700 οργανικές θέσεις Αστυφυλάκων και ταυτόχρονα διατηρεί τις θέσεις των ανωτάτων αξιωματικών (αυξάνει από 5 σε 6 τις θέσεις των Αντιστράτηγων) ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ.
- ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΜΙΑ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ από την Κυβέρνηση για την επερχόμενη απόφαση του ΣτΕ. Δεν δεχόμαστε ουδεμία άλλη λύση.
- Προτείνουμε την ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ των 500 επιτυχόντων της Σχολής Αστυφυλάκων και των 80 της Σχολής Αξιωματικών με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2013.
- ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Οι 500 επιτυχόντες της Σχολής Αστυφυλάκων να καταταχθούν ΑΜΕΣΑ, ακόμα και τον επόμενο μήνα, ΑΝΤΙ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ 500 Ειδικών Φρουρών. ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ουδεμία πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού, εκτός συστήματος Πανελλαδικών Εξετάσεων. Εάν συγκρίνουμε το χρονοδιάγραμμα της Σχολής Αστυφυλάκων, παρατηρούμε ότι, δυστυχώς, έχει μία θεωρητική εκπαίδευση διάρκειας περίπου 8 μηνών και πρακτική εξάσκηση διάρκειας 16 μηνών, στην οποία εκτελούν οι δόκιμοι Αστυφύλακες κανονικά καθήκοντα Αστυφύλακα, πλην αυτά του ανακριτικού υπαλλήλου. Άρα συμφέρει την Υπηρεσία και γενικότερα το Ελληνικό Δημόσιο η ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Εξάλλου, μία πρόσληψη Ειδικών Φρουρών, εκτός των σοβαρών λειτουργικών προβλημάτων που θα δημιουργήσει (απαιτείται διαγωνισμός, έγγραφα, προκήρυξη, αθλητικές, ψυχοτεχνικές και υγειονομικές εξετάσεις, 4μηνη εκπαίδευση) δεν συμφέρει την Αστυνομία διότι είναι προτιμότερο να έχεις Αστυφύλακα με ανακριτικά καθήκοντα, αντί του Ειδικού Φρουρού, με δεδομένο ότι το μισθολογικό κόστος είναι περίπου το ίδιο, συν ότι ο δόκιμος Αστυφύλακας, όπως αναφέραμε, κάνει πρακτική εξάσκηση σε μάχιμες Υπηρεσίες 16 μήνες καλύπτοντας τα υπηρεσιακά κενά σε Αστυφύλακες.
- ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟΥ: Στα πλαίσια των αλλαγών στο Σώμα της Αστυνομίας προτείνουμε την τροποποίηση του Ν. 3686/2008 για τοΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ, με την αποκατάσταση των συναδέλφων Ανθυπαστυνόμων που έχουν προαχθεί νεότεροί τους, τη θέσπιση περαιτέρω βαθμολογικών προαγωγών των αποφοίτων της Σχολής Αστυφυλάκων στα πλαίσια των προαγωγών των αποφοίτων των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και την αύξηση των οργανικών θέσεων των αξιωματικών Ν.Δ. 649/1970 του ΤΕΜΑ.
- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΙΝ ΤΟ 1995: Ειδικότερα, για τους συναδέλφους που κατατάχθηκαν μέχρι το 1995 επειδή σύμφωνα με το Ν. 3686/2008 ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ (και πριν από τη θέσπιση των Πανελληνίων Εξετάσεων, δηλαδή πριν από το 1995), ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ τη θέσπιση ενός Σεμιναρίου διαρκείας τριών (3) εβδομάδων, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ,ΟΛΟ ΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ. Έτσι, να προάγονται όλοι, όπως και οι απόφοιτοι από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις δηλαδή σε Αρχιφύλακες και στα 25 πραγματικά έτη υπηρεσίας σε Ανθυπαστυνόμους (είναι περίπου 7.000 συνάδελφοι καταταχθέντες κατά τα έτη από 1990 έως 1995 επί το πλείστον, αφού οι υπόλοιπες σειρές έχουν αποστρατευτεί).
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ: Προτείνουμε τη θέσπιση επιδόματος ανακριτικού υπαλλήλου ύψους 100 ευρώ μηνιαίως, καθόσον ο αστυνομικός κατά την άσκηση των ανακριτικών του καθηκόντων είναι όργανο της Δικαιοσύνης και υπάγεται στη δικαιοδοσία της Εισαγγελίας. Είναι δηλαδή εκτός από όργανο της Εκτελεστικής Εξουσίας και όργανο της Δικαστικής Εξουσίας. Γι’ αυτό εξάλλου επιθυμούμε όλο το προσωπικό να αποκτήσει την ιδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου, κάτι που θα αναβαθμίσει και την ποιότητα του προσωπικού.
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΗ: Στην πάταξη της εγκληματικότητας παίζουν σπουδαίο και σημαντικό ρόλο οι συνάδελφοι δικυκλιστές. Οι Ομάδες ΔΙ.ΑΣ., Ζ, Δέλτα και της Τροχαίας καθημερινά ρισκάρουν την ίδια τους τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητά τους, για την εκτέλεση του καθήκοντος. Προτείνουμε τη θέσπιση επιδόματος ΔΙΚΥΚΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΥΨΟΥΣ 150 ευρώ, όπως το επίδομα των ΜΑΤ. Κάτι πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ για τις Ομάδες αυτές και για το γεγονός ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την καλύτερη αστυνόμευση.
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΑΤ: Επειδή οι διμοιρίες ΥΑΤ και ΥΜΕΤ αδικούνται καθημερινά και ως προς τα ωράρια, αλλά και ως προς την επικινδυνότητα της εργασίας και σε συνδυασμό με το ότι συνεχώς αναγκάζονται με ΦΠ να ταξιδεύουν εκτός της έδρας της Υπηρεσίας τους, το πενιχρό επίδομα τωνΜΑΤ ύψους 150 ευρώ θα πρέπει να αυξηθεί σε 200 ευρώ τουλάχιστον. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει η Πολιτεία για όλους τους συναδέλφους των διμοιριών. Επίσης, οι ΟΜΑΔΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ Γ.Α.Δ.Α. και Γ.Α.Δ.Θ. που δυστυχώς δεν λαμβάνουν το μισό επίδομα των ΜΑΤ, σε σχέση με τους συναδέλφους των υπόλοιπων περιοχών εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, να επέμβει το Υπουργείο και να αποκαταστήσει ΑΜΕΣΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ.
- ΠΟΙΝΙΚΟΙ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ: Άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας και απαλλαγή της παράνομης φύλαξης ποινικών κρατουμένων από αστυνομικά κρατητήρια των Αστυνομικών Τμημάτων, των Δ/νσεων Ασφαλείας και των Υπηρεσιών Μεταγωγών Δικαστηρίων, σύμφωνα με το Π..Δ. 141/1991.
- ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Νομοθέτηση ότι η καταστρατήγηση του ωραρίου εργασίας αποτελεί ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΞΑΚΑΘΑΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. Πρόκειται για την προσθήκη μίας πρότασης στο Π.Δ. 384/2001, για την πραγματική προστασία των συναδέλφων από τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης.
- ΙΔΡΥΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ: Αναβάθμιση της Σχολής Αστυφυλάκων σε Πανεπιστημιακή Σχολή, με την προσθήκη ενός εξαμήνου εκπαίδευσης, ώστε να είναι 3ετούς διάρκειας, αφού σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες μία Σχολή για να χαρακτηριστεί ως Πανεπιστημιακή θα πρέπει να είναι 3τούς διάρκειας σπουδών. Κατάργηση της εισαγωγής ιδιωτών στη Σχολή Αξιωματικών και αναβάθμιση της Σχολής Μετεκπαίδευσης Επιμόρφωσης.
Τέλος, αποφασίστηκε οι Συντονιστές των Συνδυασμών να αναλάβουν περισσότερες κοινές δράσεις και να οργανώσουν και συντονίσουν τόσο από την Αθήνα, όσο και από τη Θεσσαλονίκη, τους συνδυασμούς, μέσω ενημέρωσης της κοινής γνώμης, έκδοσης δελτίων τύπου, ενημέρωσης Βουλευτών για κατάθεση ερωτήσεων – αναφορών στη Βουλή, παρουσίαση των αιτημάτων και προβλημάτων στα ΜΜΕ, ενημέρωση των συναδέλφων για τα δικαιώματά τους και την πορεία των συνδικαλιστικών επιδιώξεων και διεκδικήσεων, διεξαγωγή κινητοποιήσεων και γενικότερα την ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων των Επιτροπών των Συνδυασμών μέσα στα πλαίσια της κοινής συνδικαλιστικής δράση με τις αρχές της συναδελφικής και συνδικαλιστικής αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας.
Οι Οργανωτικές – Συντονιστικές Επιτροπές της Σ.Κ.Α.Υ. και ΑΝ.Α.Σ.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου