Είναι γνωστό ότι στη χώρα μας πολλές αντικοινωνικές συμπεριφορές και πράξεις, η Νομοθετική Εξουσία και η οργανωμένη συντεταγμένη Πολιτεία, τις τιμωρεί ως πταίσματα, τα οποία εκδικάζονται από τα Πταισματοδικεία. Δηλαδή συντάσσεται η έκθεση αρχής και το διαβιβαστικό από τις Υπηρεσίες, πρωτοκολλούνται, γίνεται εγγραφή στο Βιβλίο Αδικημάτων και Συμβάντων, έπειτα κλήση, εκδίκαση, εκτέλεση ποινής κτλ.
Πολλές φορές όμως, όπως το 2005 αλλά και τελευταία με το Ν. 4198/2013, εξαιτίας του φόρτου εργασιών αλλά και για λόγους αποσυμφόρησης των ποινικών δικαστηρίων, η Πολιτεία ψήφισε νόμους με τους οποίους παραγράφηκαν τα πταίσματα (και ορισμένα πλημμελήματα που προβλέπουν μέχρι ένα έτος ποινή φυλάκισης). Στην πραγματικότητα όμως, έμειναν ατιμώρητοι όλοι οι παραβάτες και δυστυχώς, οι Υπηρεσίες, κυρίως της Ελληνικής Αστυνομίας (Αστυνομικά Τμήματα, Τμήματα Ασφαλείας, Τμήματα Τροχαίας, Τμήματα Τουριστικής Αστυνομίας, Άμεση Δράση, καθώς και τα γραφεία των Δημοσίων Κατηγόρων) και των Πταισματοδικείων, άσκοπα έχασαν χιλιάδες εργατοώρες και έγγραφα που δημιουργήθηκαν άσκοπα.
Οι συνδικαλιστικοί συνδυασμοί-παρατάξεις Σ.Κ.Α.Υ. και ΑΝ.Α.Σ.Α. (Συνδικαλιστική Κίνηση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης και Ανεξάρτητη Αδέσμευτη Συνεργασία Αστυνομικών) προτείνουν άμεσα την ΑΠΟΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΠΤΑΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ, για τα οποία θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του διοικητικού δικαίου, και όχι του ποινικού δικαίου. Εξάλλου, πολλές φορές στο παρελθόν, όλοι σχεδόν γνωρίζουμε ότι κάποια πταίσματα μετατράπηκαν σε πλημμελήματα, άλλες φορές το αντίστροφο, ορισμένες άλλες περιπτώσεις πταίσματα ή πλημμελήματα μετατράπηκαν σε διοικητικά πρόστιμα κτλ..
Με αυτή τη διαδικασία, όπως έγινε και το έτος 2007 που τα πταίσματα που προέβλεπε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (επιβάλλονταν πρόστιμο και στη συνέχεια εφόσον επιθυμούσε ο παραβάτης εκδικάζονταν από το Πταισματοδικείο) μετατράπηκαν σε διοικητικά πρόστιμα, έτσι και για παραβάσεις που είναι είτε πταίσματα είτε ακόμα και πλημμελήματα μικρής κοινωνικής απαξίας, όπως π.χ. υγειονομικού κανονισμού, αγορανομικού κανονισμού, διατάραξη κοινής ησυχίας, στέρηση άδειας μουσικών οργάνων από το Δήμο, κατάληψη οδοστρώματος, ωράρια λειτουργίας καταστημάτων, να μετατραπούν σε διοικητικά πρόστιμα.
Με αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία και θα εξοικονομηθούν σε άμεσο χρόνο, μεγάλα χρηματικά ποσά σε όφελος του Δημοσίου, αλλά και θα απαλλαγούν από άσκοπη αλληλογραφία, γραφειοκρατία, ακόμα και από τη διαδικασία του αυτοφώρου για τα πλημμελήματα, οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και των Δικαστηρίων.
Βέβαια, λόγω της κρίσης και ως συνδικαλιστές οι προτάσεις μας έχουν ως βάση τα μικρά χρηματικά ποσά ως διοικητικά πρόστιμα και την δημιουργία βασικών προϋποθέσεων ανάλογα με την παράβαση, για την επιβολή των διοικητικών προστίμων, όπως π.χ. σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να προβλέπεται κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μετά το οποίο θα μπορεί να επιβάλλεται νέο πρόστιμο, τα ειδικά έγγραφα, κάποιες μειώσεις-ελαφρύνσεις στην πληρωμή τους εάν ο παραβάτης πληρώσει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κτλ. Σίγουρα το Διοικητικό Δίκαιο θα πρέπει να εφαρμοστεί και σε άλλες αρμοδιότητες και καθήκοντα της Ελληνικής Αστυνομίας, επειδή εκτός από Προανακριτική Αρχή και ως Υπηρεσία της Εκτελεστικής Εξουσίας είναι παράλληλα και Διοικητική Αρχή-Διοικητικό Όργανο.
Στις μέρες της κοινωνικοοικονομικής κρίσης με τις χιλιάδες ελλείψεις σε έμψυχο ανθρώπινο δυναμικό της Αστυνομίας και των Δικαστηρίων, την αντίστοιχη έλλειψη σε υλικοτεχνική υποδομή και την ανάγκη για την άμεση απαλλαγή από τα πάρεργα του Σώματος Ασφαλείας που εγγυάται την ασφάλεια της κοινωνίας, λόγω και της μεγάλης αύξησης της εγκληματικότητας, η πρότασή μας, αποτελεί, περισσότερο από ποτέ, μία πολύ καλή λύση για την επίλυση πολλών προβλημάτων της χώρας μας και ειδικότερα, θα βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία των θεσμών της Αστυνομίας και της Δικαιοσύνης και την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους.
Σ.Κ.Α.Υ. – ΑΝ.Α.Σ.Α.
Όλοι μαζί μπορούμε να πάμε μπροστά και μόνο εκεί !!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου