Το ... αίμα τους πίσω παίρνουν οι εθνικοί εργολάβοι ενεργοποιώντας μετά από 2,5 χρόνια «πάγου» τις αυξήσεις διοδίων, που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης. Οι «μπουλντόζες» που τόσο περιμένει η εθνική οικονομία, για να ανασάνει και να δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης, δίνουν «γροθιά στο στομάχι» των οδηγών που εν μέσω βαθύτατης κρίσης από το νέο έτος καλούνται να πληρώσουν διόδια αυξημένα ακόμη και πάνω από 60%.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη αύξηση που θα εφαρμοστεί στο εθνικό οδικό δίκτυο και αφορά στο τμήμα από Μεταφόρφωση Αττικής μέχρι Σκάρφεια περιλαμβάνοντας τους σταθμούς Αφίδνες, Καπανδρίτη, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Βαθύ (πρώην Σχηματάρι), Θήβα και Τραγάνα. Επιπλέον, μπαίνουν και νέοι σταθμοί, καθώς από τον προσεχή Ιούλιο θα λειτουργήσει με καθυστέρηση περίπου τεσσάρων ετών ο σταθμός του Αγίου Στεφάνου και θα ακολουθήσει τον Ιούλιο του 2015 και ο σταθμός της Βαρυμπόμπης, πλήττοντας ακόμη και τις μετακινήσεις εντός του λεκανοπεδίου. Το κόστος θα διαμορφωθεί για τα ΙΧ σε 0,90 ευρώ και 3,25 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά και σε 0,60 και 2,15 ευρώ αντίστοιχα.
Η εκτίναξη των τιμών στα διόδια της Νέας Οδού οφείλεται στην αύξηση της χρέωσης ανά χιλιόμετρο η οποία από 0,025 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα, θα αυξηθεί σε 0,04 ευρώ το χιλιόμετρο από τις αρχές του χρόνου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σταθμό της Μαλακάσας η αύξηση θα φτάσει το 66,7% για την κατηγορία των δικύκλων και στα Οινόφυτα για τα ΙΧ η αύξηση διαμορφώνεται σε 62,5%.
Με τις νέες τιμές το ταξίδι Αθήνα - Λαμία μετ’ επιστροφής θα φτάσει τα 26 ευρώ. Μέχρι την Θεσσαλονίκη υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 55 ευρώ. Στο υπουργείο Υποδομών σχολίαζαν τις προηγούμενες μέρες ότι όταν θα ξεκινήσει σε λίγα χρόνια ο γρήγορος σιδηρόδρομος που θα κάνει το δρομολόγιο ως την συμπρωτεύουσα σε 2,5 ώρες θα αυξήσει τον ανταγωνισμό και θα αναγκάσει τους εργολάβους να ρίξουν τις τιμές. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι πολύ δύσκολο να συμβεί από την στιγμή που τα διόδια χρηματοδοτούν τα έργα και αποτελούν βασική παράμετρο του χρηματοοικονομικού μοντέλου κατά την περίοδο κατασκευής και λειτουργίας των οδικών αξόνων.
Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα τμήματα του εθνικού δικτύου οι χρεώσεις κυμαίνονται άλλοτε αυξανόμενες και άλλοτε μειωμένες ειδικά σε ημιτελή τμήματα όπως η Κορίνθου-Πατρών, όπου οι τιμές θα υποχωρήσουν στα 2,50 ευρώ για τα ΙΧ από τα 3,10 ευρώ που ήταν στο σταθμό του Ρίο. Αντιθέτως στο κομμάτι Ελευσίνα–Κόρινθος η χρέωση θα γίνεται και από τις δύο κατευθύνσεις με την λειτουργία τριών πλευρικών σταθμών στη Νέα Πέραμο, την Πάχη και τους Αγίους Θεοδώρους.
Στην Ολυμπία Οδό, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στα διόδια θα έχουμε στην Ελευσίνα όπου για τα ΙΧ αλλά και για τα μεσαία και μεγάλα φορτηγά θα φτάσει το 33,3%. Η κινητοποίηση των εργοταξίων ενεργοποιεί και τις αυξήσεις που ήταν να γίνουν προ τριετίας στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που κατασκευάζει το Μαλιακός-Κλειδί και αναμένεται να φτάσουν το 32,8% στο Μοσχοχώρι ενώ στην Πελασγία, το κόστος από 2,70 ευρώ για τα ΙΧ, από την 1η Ιανουαρίου εκτινάσσεται σε 3,50 ευρώ, αυξημένο κατά 30%.
Το «αντίδοτο» των εργολάβων και της κυβέρνησης στην αύξηση του κόστους διελεύσεων στο εθνικό δίκτυο είναι οι εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες που φτάνουν το 80% στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και το 50% στην Νέα Οδό. Επίσης, για τους χρήστες του πομποδέκτη (Olympia pass) στο Κόρινθος–Πάτρα (σταθμοί Ρίο, Ζευγολατιό) θα παρέχεται έκπτωση 10%. Στο Ελευσίνα –Κόρινθος, ακόμη, προγραμματίζεται σε 14 μήνες η λειτουργία υβριδικού συστήματος χρέωσης με το οποίο οι οδηγοί θα πληρώνουν με βάση την απόσταση που θα έχουν διανύσει.
Πηγή : http://www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου