Ο Νοέμβριος είναι προ των πυλών και ανασύρει ένα σοβαρό ζήτημα το οποίο θα πλήξει άμεσα την τσέπη του Έλληνα Αστυνομικού. Ήδη μεγάλη μερίδα συναδέλφων μας έχοντας παραλάβει το σημείωμα αποδοχών του επόμενου μήνα έχει αντιληφθεί την σοβαρότητα του προβλήματος.
Στο ευρύτερο πλαίσιο λοιπόν των περικοπών στο ένστολο προσωπικό που επέφερε ο Ν.4093/2012 ( Μνημόνιο 3 ) ήταν και η δημιουργία ετησίου πλαφόν των 488 ωρών στην καταβολή των νυκτερινών ωρών που δικαιούται ο συνάδελφός μας. Με άλλα λόγια πέρα από την μείωση της εργατοώρας της νυχτερινής απασχόλησης από 2,93 στα 2,60 Ευρώ, πέρα από την μείωση του μηνιαίου ορίου των ωρών της ανταποδοτικής νυχτερινής απασχόλησης από 64 σε 48 ώρες για όσους εκτελούν μάχιμες υπηρεσίες και 16 ώρες για τους συναδέλφους που εκτελούν υπηρεσία γραμματειακής υποστήριξης, θεσμοθετήθηκε και το ετήσιο όριο των 488 ωρών.
Το συγκεκριμένο όριο θα μπορούσε να είναι υλοποιήσιμο και να έχει πιστή εφαρμογή μόνο σε ένα πρότυπο Αστυνομικής Υπηρεσίας όπου οι συνάδελφοι θα εργάζονταν με απαρέγκλιτο κυλιόμενο ωράριο και θα έκαναν χρήση των αδειών τους εντός του ημερολογιακού έτους που τις δικαιούνται.
Η Ελληνική Αστυνομία όμως με το υπάρχον διαθέσιμο προσωπικό της, ως ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας, δυστυχώς δεν μπορεί να λειτουργήσει με βάση το παραπάνω παράδειγμα αλλά η καθημερινή της δράση εξαρτάται άμεσα από τις υπηρεσιακές ανάγκες, από τις κοινωνικές αναταραχές, από τις αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις και από πολλά άλλα. Βάση λοιπόν του τρόπου λειτουργίας της Υπηρεσίας μας, η θεσμοθέτηση του πλαφόν είναι καθόλα λανθασμένη, άδικη και εκτός αστυνομικής πραγματικότητας.
Με απλούς αριθμούς οι 488 ώρες για όλο το έτος με μία απλή διαίρεση (488 ώρες :12 μήνες) γίνονται 40,333 ώρες το μήνα. Μηνιαίως δηλαδή δικαιούμαστε 40 ή 41 ώρες. Τι γίνεται όμως που από τις αρχές του έτους έως και σήμερα πολλοί συνάδελφοι εργάζονται κάθε μήνα 48 ή και παραπάνω ώρες εξαιτίας των αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών και πλέον έχουν φθάσει στο ετήσιο όριο των 488 ωρών: Έχει το δικαίωμα ο συνάδελφος να αρνηθεί να εργαστεί σε βραδινή υπηρεσία εφόσον έχει συμπληρώσει το όριο; Έχει δικαίωμα η Υπηρεσία να τον διαθέσει σε υπηρεσία πέραν την 22:00 ώρα; Αν διατεθεί μπορεί να αρνηθεί να εκτελέσει την Υπηρεσία του;
Ο συνάδελφος δεν μπορεί να εργάζεται μόνιμα βασισμένος στο φιλότιμό και στην όρεξή του και να ξενυχτάει προασπίζοντας το κοινωνικό σύνολο με κίνδυνο της ζωής του πολλές φορές, χωρίς να ανταμείβεται γι’ αυτό.
Η οικονομική κατάσταση της χώρας επέφερε μειώσεις σε όλους μας. Το επίδομα της νυχτερινής απασχόλησης δεν παύει να είναι μία μικρή αλλά σημαντική βοήθεια η οποία εξανεμίζεται.
Ως ΑΝ.Α.Σ.Α. παραμένουμε πιστοί στην πρόταση που έχουμε ήδη καταθέσει (την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ ) και προτείνουμε τα νυχτερινά να αποζημιώνονται ως αυτό προβλέπεται στο Ν.4024/2011 άρθρο 20 με την παράλληλη θέσπιση υπερωριακής εργασίας που σήμερα δεν υπάρχει, χωρίς όμως πλαφόν στις ώρες αλλά πλήρη αποζημίωση όλων των νυχτερινών που θα δουλεύουν οι συνάδελφοι.
Ως καινοτομία προτείνουμε την θέσπιση συντελεστή 1,4 με τον οποίο θα πολλαπλασιάζετε η νυχτερινή – αργία – υπερωριακή εργασία για όσους την εκτελούν στο πεζοδρόμιο. Το ωρομίσθιο θα λογίζεται ως το 1/174 του Βασικού Μισθού.
Τέλος, σχετικά με το παραπάνω θέμα θεωρούμε απαραίτητη και επιβεβλημένη την εννιάωρη νυχτερινή αποζημίωση όλων των συναδέλφων οι οποίοι διατέθηκαν σε υπηρεσία από 22:00 ώρα της 26/10/2013 έως 06:00 ώρα της 27/10/2013 και εντέλει λόγω της αλλαγής της ώρας εργάστηκαν συνολικά εννέα ώρες σε νυχτερινή βάρδια.
Ήρθε η ώρα να προσπαθήσουμε ενωμένοι να βρούμε τις λύσεις για το καλό όλων μας...
Όλοι μαζί μπορούμε!!!
Η συντονιστική επιτροπή της ΑΝ.Α.Σ.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου