Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Προτάσεις της Σ.Κ.Α.Υ. Θεσσαλονίκης για την αναδιάρθωση

Αρχικά η Συνδικαλιστική Κίνηση Αστυνομικών Υπαλλήλων [Σ.Κ.Α.Υ.] Θεσσαλονίκης, ως συνδικαλιστικός συνδυασμός-παράταξη της Πρωτοβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης-Σωματείου με την επωνυμία Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης τονίζει ότι,
κρίνεται απαραίτητο η ΠΑΡΑΤΑΣΗ της δημόσιας διαβούλευσης για το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ της ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ. Δεν μπορεί να γίνεται συζήτηση για την αναδιάρθρωση – επανασχεδιασμό των Υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ. και το κείμενο του σχεδίου νόμου να δίνεται επίσημα στη δημόσια διαβούλευση από την 24 Ιουλίου 2013 και η προθεσμία για την υποβολή προτάσεων να είναι μόλις μέχρι την 5 Αυγούστου 2013!
Δηλαδή για ΤΌΣΟ ΜΙΚΡΟ χρονικό διάστημα διάρκειας ούτε 2 εβδομάδων.
ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013! 
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ (ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ), ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ!
Όσον αφορά τα βασικά γνωρίσματα και χαρακτηριστικά, θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής: 
- Με την αυτονόμηση της Ασφάλειας από την Γενική Αστυνόμευση, δηλαδή την ΤΑΞΗ, δημιουργούνται στην ουσία 2 Αστυνομίες! Στα Αστυνομικά Μέτρα στις συναθροίσεις, συγκεντρώσεις και αθλητικές  συγκεντρώσεις ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΠΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ, ΠΟΙΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑ, ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ;
- Είναι ασύνδετο και ακατανόητο από την μία να καταργούνται 6.700 θέσεις Αστυφυλάκων και από την άλλη:
Α) να ιδρύονται και να αναβαθμίζονται συνολικά 4 Υπηρεσίες σε επίπεδο ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ με 4 ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ, 
Β) να ιδρύονται 12 νέες Διευθύνσεις Ασφαλείας (μία σε κάθε Περιφέρεια) με 12 ΝΈΟΥΣ ΤΑΞΙΑΡΧΟΥΣ  και
Γ) να προβλέπεται ότι από 5 μπορούν να υπάρχουν 6 ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟΙ σε ένα ΣΩΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ με περίπου 48.000 οργανική δύναμη προσωπικού!
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΕΤΟΣ 1997 ΥΠΗΡΧΕ Η ΕΞΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΑΝΩΤΑΤΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ (Π.Δ. 24/1997, άρθρο 37 όπως ίσχυε τότε):
 3 Αντιστράτηγοι, ενώ τώρα (σήμερα) υπάρχουν και ίσως πάμε για 6 με το καινούργιο νομοσχέδιο!
 10 Υποστράτηγοι [από 08 έγιναν 10 το 1997 με το προαναφερόμενο Π.Δ.], ενώ τώρα (σήμερα) υπάρχουν 20 και μάλλον αυξάνονται σε 24!
 30 Ταξίαρχοι, ενώ τώρα (σήμερα) υπάρχουν 65 και μάλλον πάμε για επιπλέον θέσεις.
ΔΗΛΑΔΗ, ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ! 
- Θα θέλαμε να μας ενημερώσει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, εάν έχει πραγματοποιηθεί κάποια επιστημονική μελέτη για την Ελληνική Αστυνομία, σχετικά με την αναδιάρθρωσή της. Ως συνδικαλιστικό κίνημα έχουμε πληροφόρηση ότι μάλλον δεν υπάρχει και γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι κάποια άρθρα  είναι γραμμένα από υπηρεσιακούς παράγοντες και ΜΟΝΟ!
-Ο κ.Υπουργός μας στο πνεύμα της δήλωσης που έκανε ότι θα μειωθούν οι 1400 Υπηρεσίες επιπέδου Α.Τ., προτείνεται να μειωθούν αντίστοιχα και οι Υπηρεσίες επιπέδου Αστυνομικής Διεύθυνσης και Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης. Είναι γενικώς ορθό ό τι η αναβάθμιση και η δημιουργία επιτελικών και ανώτερων-ανώτατων Υπηρεσιών προάγει τη γραφειοκρατία και δημιουργεί θέσεις επιτελείων-γραφείων που είναι τουλάχιστον μη αναγκαίες και δεν εξυπηρετούν την ομαλή λειτουργία των Υπηρεσιών, στα πλαίσια του πρωταρχικού έργου της Ελληνικής Αστυνομίας, της Αστυνόμευσης!
- Με την ίδρυση πολλών Υπηρεσιών αυξάνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ευνοείται η γραφειοκρατία δηλαδή και θα χρειάζονται πολλοί αστυνομικοί στις γραμματείες προσωπικού, διαχείρισης, υπασπιστήρια κτλ. Τα πολλά επίπεδα διοίκησης δεν μειώνονται με το παρών σχέδιο νόμου και αντίθετα δημιουργούνται αρκετές νέες Υπηρεσίες, χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα βελτιωθεί η αστυνόμευση και η αποτελεσματικότερη πρόληψη και καταστολή κάθε εγκληματικής ενέργειας. Ειδικότερα στις Αστυνομικές Διευθύνσεις Νομών τα οικεία Τμήματα Ασφαλείας είναι σίγουρο ότι θα συνεργάζονται με την τάξη, τα Αστυνομικά Τμήματα της ίδιας περιοχής και όχι το ένα Τ.Α. ενός Νομού με το Τ.Α. του γειτονικού Νομού. Επομένως τι χρειάζεται η Διεύθυνση Ασφαλείας Περιφέρειας; Για να συντονίζει και να κατευθύνει τα Τμήματα Ασφαλείας που θα εδρεύουν στην πρωτεύουσα κάθε Νομού; Η σκοπιμότητα αυτής της πρωτοβουλίας μας βρίσκει αντίθετους!
- Απαιτείται άμεση ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της εισαγωγής ιδιωτών στη Σχολή Αξιωματικών. Αναβάθμιση της Σχολής Αστυφυλάκων και έπειτα από αξιολόγηση να εισέρχονται στη Σχολή Αξιωματικών ΜΟΝΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ.
- Κατάργηση της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας. Υπάρχουν αντίστοιχες στις Ένοπλες Δυνάμεις και θα πρέπει να δούμε πόσα χρήματα κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο η λειτουργία της ανωτέρω Σχολής. Τι ακριβώς εξυπηρετεί αυτή; Πόσοι υπάλληλοι απασχολούνται σ” αυτήν; Είναι εποχή κρίσης δεν εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον με τη λειτουργία της σε επίπεδο Αστυνομικής Διεύθυνσης. Ας λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος εντός της Σχολής Μετεκπαίδευσης Επιμόρφωσης, όπως το ΤΕΜΕΣ, το ΤΕΜΑ, το Τμήμα Ξένων Γλωσσών κτλ.
- Επίσης προτείνουμε ότι ως προσωπικό ειδικών καθηκόντων, από τώρα και στο εξής και εκτός από τους Υγειονομικούς και τον Ιερέα του Σώματος, να μετατάσσονται ΜΟΝΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ κάτοχοι των αντίστοιχων πτυχίων (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) ως βαθμοφόροι ή αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων. Εφόσον, δεν υπάρχουν Αστυνομικοί πτυχιούχοι για τις αντίστοιχες ειδικότητες – θέσεις, στην πραγματικότητα υπάρχουν σχεδόν για όλες τις ειδικότητες, τότε και μόνο τότε να προσλαμβάνονται ως ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ και όχι ως αστυνομικό προσωπικό ειδικών καθηκόντων. Δεν γίνεται χωρίς να έχουν κάποια στοιχειώδη Αστυνομική – επαγγελματική – νομική εκπαίδευση, χωρίς να κατέχουν όπλο, χωρίς να έχουν τις γνώσεις ανακριτικού υπαλλήλου, να προσλαμβάνονται ως Αστυνομικοί ειδικών καθηκόντων, να είναι αστυνομικοί δηλαδή, χωρίς καμία εμπειρία και γνώση για το επάγγελμα του ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου